Gyakori okok a hátfájás hátterében

Ha valaha is tapasztaltál hátfájást, valószínűleg egyetértesz azzal, hogy nagyon kellemetlenné teheti az életed, akár minden apró mozdulat kínzásnak tűnhet. Egyfajta népbetegség, amely nagyon könnyen kialakulhat, gyógyulása pedig nem tűnik el magától!

Miért fáj a hátad?

Egyes esetekben a hátfájás oka azonnal nyilvánvaló. Például, ha arra gyanakszol, hogy túlzásba vitted egy kicsit a súlyzókat az edzés során, nem figyeltél a megfelelő technikára. A tested ezután hátfájás formájában jutalmaz meg a következő napokban.

Vagy olyan testhelyzetben ültél és/vagy álltál, amelyek nem felelnek meg az egészséges testtartás követelményeinek. A hátfájás azonban leggyakrabban a mozgásszervi rendszer munkahelyi túlterhelésének a következménye, amiben a fizikoterápia Budaörsön már sok embernek nyújtott segítséget.

A helytelen testtartás a hátfájás egyik leggyakoribb oka a modern világban!

Sok időt töltünk ülve vagy fekve, nem ideális testhelyzetben. Ez hatással lehet a gyulladt és merev hátra. A leggyakoribb egészségtelen szokások a fej billentése, a hát vagy a vállak előregörnyedése. Izom egyensúlyhiányhoz vezethetnek, például felső és alsó keresztezett szindrómához.

Ez abban nyilvánul meg, hogy az egyik izom funkcióit a másik átveszi. Gyakori jelenség a mellizmok túlterhelése és megrövidülése is, amely a vállak előrehúzásával és a gerinc felső részének görnyedésében mutatkozik meg.

Ezek a szabálytalanságok gyakran hátfájáshoz és a gerinc hosszú távú károsodásához vezetnek. Néha elég lenne odafigyelni a helyes testtartásra, és minden nap vagy minden második nap nyújtó és erősítő gyakorlatokat végezni, amelyek megelőzhetik ezeket az egyensúlytalanságokat, ezt viszont a legtöbben elszalasztják.

A hátfájás további okai

A hátfájdalmak fő okai közé tartozik a hosszan tartó stressz, amely során általában megváltozik a testtartás, fokozódik az izomfeszülés, alvászavarok lépnek fel. Mindezek nagyobb merevséghez és fájdalomhoz vezethetnek a hátizmokban. De ne feledkezünk meg a túlsúly negatív hatásairól sem, amely túlzottan megterheli az egész mozgásszervi rendszert.

A magas sarkú cipő viselése, a nehéz táska cipelése vagy a rossz matracon való alvás sem ideális a hát egészségére. Egyes esetekben egy komolyabb probléma, például egy bizonyos betegség is hátfájáshoz vezethet. Ha úgy érzed, hogy a fájdalom nem enyhül, vagy éppen ellenkezőleg, súlyosbodik és megszakítja napi tevékenységedet, jobb, ha mihamarabb felkeresel egy szakembert.

Hogyan előzhető meg a hátfájás?

Ha ismered a hátfájás leggyakoribb okait, nem túl nehéz megelőzni. Először is tartsd be az általános szabályokat, amelyek az egészséges életmód alapelveihez tartoznak.

  • Koncentrálj a helyes testtartásra, különösen ügyelj arra, hogy ne hajlítsd meg túlságosan a mellkasi és ágyéki gerinced állva, hajlítva vagy sétálva.
  • Sportolj rendszeresen, vegyél részt egy általad választott fizikai tevékenységben hetente legalább két alkalommal.
  • Alkalmazz gyakorlatokat a hát nyújtására, miután sok időt töltöttél ülve vagy fekve.
  • Ha fogyni szeretnél kezd apró változtatásokkal az étlapon, például az édességek minimalizálásával.
  • Vigyázz a mentális egészségedre, találd meg azokat a technikákat, amelyek segítenek jobban kezelni a stresszt. Ide tartozik a sport, a meditáció vagy a természetben eltöltött idő.
  • Korlátozd a magas sarkú cipő viselését, és válaszd a kényelmet stílusos cipők formájában.

Végül pedig szerezz be egy jó minőségű matracot a jobb éjszakai alvás érdekében!

Kép forrása: Freepik.com

Hirdetés (X)

Megosztás